Felanmälan

Vårt övergripande mål är att säkerställa din fullständiga tillfredsställelse som kund hos oss genom att både bostaden och dess utrustning fungerar optimalt. Även om vi aktivt genomför förebyggande åtgärder kan det ibland uppstå situationer där brister uppstår och behöver åtgärdas. För att rapportera fel och brister, ber vi dig vänligen att använda följande metod, logga in på din personliga portal via den dedikerade inloggningslänken, som du finner nedanför, där kan du logga in med hjälp av ditt personligt satta lösenord eller via bankid. All information är konfidentiell och delas inte till icke sammarbetspartners. Vi uppskattar din medverkan och ser fram emot att snabbt och effektivt kunna lösa eventuella problem för att säkerställa en positivt boendemiljö för dig.
Bästa sättet är att logga in på din protal via din egna inloggningsportal som du når via denna länk. Carpenter Hus Portalen
Du finner ditt användanamn på din månadsavisering och lösenord får du på ett separat mejl, det är den mejlen ni angav vid registerigen hos bostad västerås. Därefter kan ni uppdatera till ett eget lösenord samt era kontatuppgifter uppdateras i portalen också.

Därefter kontaktas du av vår områdesvärd Rasmus Lindström för tidsbokning. Rasmus nås på: 0700 926 986 enbart under arbetstid går det att ringa till Rasmus.

Viktigt att du i din felanmälan på ett noggrant sätt beskriver del fel och brister som uppstått. Är det fel på någon av vitvarona i hemmet. Så skall det alltid tas bild/uppges samtliga nummer på service lappen som brukar sitta på dessa vitvaror då leverantörerna av dessa kräver det för att garantifel skall kunna åtgärdas.


Resterande frågor hänvisas till info@carpenterhus.se

I felanmälan anges alltid:

- Namn & Efternamn
- Adress och lägenhetsnummer
- Kontaktuppgifter inklsuive telefonummer då det är via telefonummret vi kan komma i kontakt med er för tidsbokning
- Om Huvudnyckel är okej
- Om det finns djur i lägenheten då detta är känsligt för vissa djur kanske smiter & andra skäller eller blir skrämda av att en främande person kommer in till lägenheten fast lägenhetsinnehavaren godkänt ingång med Huvudnyckel.

-Handhavande fel faktureras vidare till slutkund

 

Information om Jour inom Carpenters bestånd.
 

Vi har ett avtal med Avarn Security AB, vilket kommer att medföra vissa förändringar för er som hyresgäster. Dessa förändringar genomförs som en del av våra förbättringsåtgärder för att säkerställa att våra bostadsområden förblir en trygg plats för alla boende och samverkande i området.

 

Utöver Carpenters ordinarie arbetstider är det fortsättningsvis Avarn Security AB som ni kontaktar vid akuta ärenden som inte kan vänta till nästa arbetsdag. De tjänster som Avarn Security AB kommer att tillhandahålla inkluderar trygghetsjour, låsöppning samt fastighetsjour vid akuta ärenden.

Avarn Security AB kommer erbjuda en trygghetsjour där ni kan vända er vid olika typer av störningar för att förbättra trivseln i området. Om Avarn bedömer att ärendet inte var en störning, kommer den som kontaktade Avarn att debiteras kostnaden.

Vid konstaterad störning debiteras kostnaden istället den störande hyresgästen, och debiteringen kommer att återspeglas i nästkommande hyra.

Avarn Security AB kommer även att tillhandahålla en låsöppningsservice för situationer där nycklar tappats bort eller glömts. Identifiering kommer alltid att krävas, och betalning för tjänsten görs direkt på plats via Swish eller kontanter. Vid kontakt informerar Avarn om kostnaden för tjänsten.

Dessutom kommer Avarn Security AB att erbjuda fastighetsjour för akuta händelser utanför Carpenters ordinarie arbetstider. Exempel på akuta ärenden inkluderar elavbrott, vattenläckage, stopp i avlopp, brand med mera. Ärenden som inte anses vara akuta, såsom vitvaruproblem eller temperaturavvikelser, debiteras vid nästkommande hyra om Avarn bedömer att utryckningen inte var nödvändig.

Under våren 2020 genomfördes förändringar gällande parkering i våra olika områden. Skyltning för de förhyrda platserna och gästparkeringarna har satts upp, vilket ger Avarn Security AB möjlighet att utfärda parkeringsböter vid felparkering. Gästparkeringar kommer framöver att behöva betalas av besökande för att ytterligare bidra till en trygg boendemiljö.

Från och med mottagandet av detta informationsbrev, vänligen kontakta Avarn Security AB vid ovanstående beskrivna ärenden. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans för att skapa och upprätthålla trygga och trivsamma bostadsmiljöer. Tack för er förståelse och samarbete.

 

Nummer till fastighetsjouren, trygghetsjouren och låsöppningen är: 010 210 90 00 (Gäller enbart områden som avtal finns med)

 

Parkeringar

 

Vi har parkerings övervarkning på samtliga av våra områden det sköts av Avarn Secruity AB, som patrullerar i området och ser till att det är ordning och reda på dessa. Men för att underlätta för både Avarn och de boende så har vi parkeringskort på samtliga våra områden.

Detta parkeringskort som du får vid inflytt hos oss eller vid tilldelning av en parkeringsplats på områden där vi tyvärr inte alltid kan tillgodose åtminstånde en parkeringsplats per lägenhet, så ska man du ha detta parkeringskort i sin vindruta på bilen synligt så man kan se denna. För bolaget som patrullerar i området. Korten är att betrakta som en kvitterad nyckel. Man får en men möjlighet finns att få en extra tillverkad i vissa siutationer. Det är en tillkommande kostnad. Men alla får ett kort utan extra kostnad från oss att ha i bilarna.

Detta är för att säkerställa så både ni har rätt till er plats och ingen står där men likaså att inga obehröiga ställer sig på din plats eller din potensiella plats när du flyttar till oss.

 

Ska du säga upp din lägenhet?
 

Då livet tar nya riktningar, kan det uppstå situationer som kräver att man säger upp sin lägenhet och beger sig mot nya äventyr. Även om det är tråkigt att säga adjö, förstår vi fullständigt och vill rikta ett varmt tack till er alla som har valt oss som er hyresvärd. Vi önskar er hjärtligt lycka till i framtiden och på era kommande äventyr.
 

Alla uppsägningar hanteras vänligt via Bostad Västerås, det företag ni en gång i tiden tecknade kontrakt med. De kommer att bistå er med vägledning om hur ni går vidare. Enligt standard svensk lag har samtliga kunder en uppsägningstid på tre månader. Det är viktigt att notera att när ni har sagt upp er lägenhet, kommer ni att få en bekräftelse från Bostad Västerås. Denna information vidarebefordras till oss, och vi kommer då att kontakta er för att planera en besiktning när det närmar sig er avflyttning. Ni behöver bara avvakta och planera er framtid i lugn och ro, så bokar vi in en tid som passar er.

 

Vid besiktningen bör lägenheten vara helt tömd, och eventuella skador bör åtgärdas och återställas till sitt ursprungliga skick. Om ni har gjort förändringar, såsom målning, är det viktigt att diskutera detta med den nästkommande kund för godkännande. Annars bör det alltid återställas till standard.

 

Våra standard vita kulör i lägenheter där det inte är tapeter är "Supertäck 7 Bruten Vit NCS 0502-Y" denna går att köpa i en färghandel nära dig om ni vill vara säkra på att det är exakt denna kulör ni får så kan ni åka till Daw Nordic (Caparol) i Västerås

Tack än en gång för er tid hos oss, och vi önskar er det allra bästa på era kommande äventyr.

Med Bästa Hälsningar

 

Från teamet på Carpenter.