Felanmälan

Vårt mål är att du skall vara en nöjd hyresgäst hos oss och att lägenheten och dess utrustning ska fungera till din fulla belåtenhet. Trots att vi utför förebyggande åtgärder uppstår ibland brister som i sin tur måste åtgärdas.

Du anmäler fel och brister enligt följande: 

Fel som inte behöver omedelbar insats anmäler du till oss skriftligen via e-post. E-postadressen är: felanmalningar@carpenterhus.se Därefter kontaktas du av vår områdesvärd Paul Newbury för tidsbokning. Paul nås på: 0700 926 986 

Viktigt att du i din felanmälan på ett noggrant sätt beskriver del fel och brister som uppstått. Är det fel på någon av vitvarona i hemmet. Så skall det alltid tas bild/uppges samtliga nummer på service lappen som brukar

sitta på dessa vitvaror då leverantörerna av dessa kräver det för att garantifel skall kunna åtgärdas.

Resterande frågor hänvisas till info@carpenterhus.se

I felanmälan anges alltid:

- Namn & Efternamn
- Adress och lägenhetsnummer
- Kontaktuppgifter inklsuive telefonummer då det är via telefonummret vi kan komma i kontakt med er för tidsbokning
- Om Huvudnyckel är okej
- Om det finns djur i lägenheten då detta är känsligt för vissa djur kanske smiter & andra skäller eller blir skrämda av att en främande person kommer in till lägenheten fast lägenhetsinnehavaren godkänt ingång med Huvudnyckel.

 

Fel som kräver omgående åtgärd, tex vatten läckage där det läcker ut vatten i mängder som inte går att stoppa, Strömavbrott där hela lägenhetens el slås ut är generellt akut fel som skall åtgärdas omgående förutspått att det inte ligger på mälarenergis sida varpå man kan kontakta mälarenergi för att se om dem har någon driftstörning, strömavbrott där ett rum eller så inte har ström brukar vara relaterat till ens egen el central där man kan kolla om en säkring gått så. Annars brukar det kunna vänta till näst kommande arbetsdag.

Under jourtid (ej ordinarie arbetstid) förmedlas endast anmälningar av sådana fel som absolut inte kan vänta med åtgärder till nästföljande arbetsdag.

Akut felanmälan görs till Fastighetsjouren på telefonnummer:  0707 255 380. Den här tjänsten skall bara utnyttjas i nödfall och då avses fel som under inga omständigheter kan anstå till normal arbetstid. Ringer man ändå jour nummret fast det inte är akuta ärenden så debiteras man en avgift på 1195:- för detta.

Skadedjur och ohyra anmäls så snart det upptäcks till alden@carpenterhus.se Därefter kontaktar Carpenter Anticimex. En tidig anmälan medför att ohyran blir lättare att bekämpa.

Välkommen hem

Uppsägningsblankett